Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Ishodi učenja

Ishodi učenja i kompetencije koje se stječu završetkom Programa definirani su Odlukom o donošenju Programa stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi (KLASA: 023-03/14-06/00003; URBROJ: 533-25-17-0013 od 16. svibnja 2017.) Ministarstva znanosti i obrazovanja:
1. Osobni profesionalni razvoj

  • planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje
  • analizirati i vrednovati vlastiti rad, odgojno-obrazovne procese i učenje

2. Učinkovito poučavanje

  • samostalno izvoditi praktičnu nastavu i vježbe i/ili sudjelovati u njezinu izvođenju
  • koristiti metodičko znanje u području srodnih struka kojima pripadaju nastavni predmeti koje će izvoditi ili izvodi u školi
  • samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika

3. Planiranje

  • planirati nastavne i izvannastavne aktivnosti
  • planirati razvoj različitih učeničkih vještina u suradnji s nastavnicima drugih predmeta
  • sudjelovati u izradi godišnjih planova rada škole

4. Prepoznavanje individualnih potreba učenika

  • prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu, adolescenciji i odrasloj dobi
  • organizirati uvjete za učenje o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika
  • poticati cjeloviti razvoj učenika

5. Praćenje i vrednovanje odgojno-obrazovnih postignuća učenika

  • poznati akte koji reguliraju postupke i elemente vrednovanja odgojno-obrazovnih postignuća učenika te ih dosljedno primjenjivati u nastavnoj praksi
  • primjenjivati različite metode, tehnike i oblike te kreirati mjerne instrumente ocjenjivanja i praćenja
  • davati jasne i konstruktivne povratne informacije učenicima

6. Učinkovito komuniciranje i rad s drugima

  • surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse
  • voditi tim ili sudjelovati u radu tima
  • surađivati s institucijama izvan škole

Prema dokumentu Odluka o donošenju Programa stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje i suradnike u nastavi (KLASA: 023-03/14-06/00003; URBROJ: 533-25-17-0013 od 16. svibnja 2017.) nakon završetka programa polaznik/polaznica će:

  • djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i u najboljem interesu učenika
  • savjetovati roditelje o obrazovnim pitanjima
  • surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse
  • surađivati s institucijama izvan škole (Pedagogija)
  • prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu, adolescenciji i odrasloj dobi
  • poticati cjeloviti razvoj učenika, organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika (Osnove opće i razvojne psihologije)
  • samostalno izvoditi praktičnu nastavu i vježbe ili sudjelovati u njihovu izvođenju
  • samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika
  • poticati cjeloviti razvoj učenika (Didaktika)
  • samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika
  • organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika
  • primjenjivati različite metode, tehnike i oblike te kreirati mjerne instrumente ocjenjivanja i praćenja (Inkluzivna pedagogija)
  • djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i najboljim interesom učenika
  • primjenjivati akte koji reguliraju ocjenjivanje i praćenje
  • primjenjivati različite metode ocjenjivanja i praćenja
  • davati jasne i konstruktivne povratne informacije učenicima
  • analizirati i vrednovati vlastiti rad, odgojno-obrazovne procese i učenje (Ocjenjivanje u obrazovanju)
  • samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika
  • organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika
  • poticati cjeloviti razvoj učenika
  • planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje (Psihologija obrazovanja)
  • djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i najboljim interesom učenika
  • samostalno izvoditi praktičnu nastavu ili sudjelovati u njezinu izvođenju
  • primjenjivati metodičko znanje u području srodnih struka kojima pripada nastavni predmet koji će izvoditi ili u čijem će izvođenju sudjelovati
  • prilagođavati kurikulum i nastavne materijale zahtjevima specifičnog okruženja
  • samostalno birati strategije koje  najviše odgovaraju predmetu, temi i potrbama učenika (Metodika praktične nastave)
  • djelovati u skladu s etičkim standardima profesije i najboljim interesom učenika 
  • poticati cjeloviti razvoj učenika 
  • surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse
  • učinkovito voditi tim i sudjelovati u radu tima (Psihologija komuniciranja)
  • planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje
  • organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakteristikama, sposobnostima i interesima učenika
  • poticati cjeloviti razvoj učenika
  • surađivati s kolegama i razmjenjivati primjere dobre prakse (Upravljanje stresom)
  • razumjeti, kritički promišljati i razvijati identitet učiteljske profesije 
  • poticati cjeloviti razvoj učenika
  • surađivati s institucijama izvan škole (Prevencija zlostavljanja i rizičnog ponašanja)
  • samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama polaznika
  • prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu, adolescenciji i odrasloj osobi 
  • planirati i organizirati vlastiti profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje (Cjeloživotno obrazovanje)
  • prepoznati razvojne karakteristike učenika u djetinjstvu, adolescenciji i odrasloj dobi
  • surađivati s kolegama i razumijevati primjere dobre prakse
  • voditi tim ili sudjelovati u radu tima
  • surađivati s institucijama izvan škole (Vođenje razreda i diciplina)
  • organizirati uvjete za učenje ovisno o razvojnim karakterisikama, sposobnostima i interesima učenika
  • poticati cjeloviti razvoj učenika
  • samostalno birati strategije koje najviše odgovaraju predmetu, temi i potrebama učenika (Medijska pedagogija)