Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Rodna ravnopravnost u STEM obrazovanju i karijernim mogućnostima

TIP PROJEKTA:

Institucionalni istraživački projekt

RAZDOBLJE PROVEDBE PROJEKTA:

1. 10. 2025. – 30. 9. 2029.

 

VODITELJ I SURADNICI NA PROJEKTU:

  • Izv. prof. dr. sc. Marina Diković – voditeljica projekta
  • Doc. dr. sc. Irena Kiss – suradnica
  • Dr. sc. Branka Antunović, viša asistentica – suradnica
  • Doc. dr. sc. Alen Tafra – suradnik
  • Monika Terlević, asistentica – suradnica
  • Izv. prof. dr. sc. Nicoletta Saulig – suradnica
  • Izv. prof. dr. sc. Alena Letina – suradnica
  • Prof. ddr. sc. Sanela Nesimović – suradnica
  • Doc. dr. sc. Sanela Hudovernik – suradnica

 

KRATAK OPIS PROJEKTA:

Istraživački institucionalni projekt Rodna ravnopravnost u STEM obrazovanju i karijernim mogućnostima (STEM EQUAL) usmjeren je na proučavanje rodne ravnopravnosti kao društvenog fenomena koji je sve aktualniji zbog izazovne društvene uloge žena. Odnosi se na istraživanje rodne ravnopravnosti u STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) području. U istraživanjima će biti uključeni učenici osnovnih i srednjih škola, učitelji osnovnih i nastavnici srednjih škola, sveučilišni nastavnici te studenti na STEM studijima. Metodologija obuhvaća usporedbu transverzalnih istraživanja koja će biti provedena na početku i na kraju četverogodišnjeg razdoblja kroz različite kvantitativne i kvalitativne pristupe (analize dokumenata, upitnike, fokusne grupe, intervjue). Na taj će se način ispitati razlike u mišljenjima, interesi za STEM, percepcija sudionika u kontekstu rodne ravnopravnosti, samoprocjena vlastitih sposobnosti te očekivanja i podrška okoline u vezi s budućim uključivanjem u STEM. Također, promatrat će se akademski interesi za STEM područje te podrška u slučaju diskriminacije i mikroagresije. Znanstveni doprinos istraživanja jest osmisliti nove modele u odgoju i obrazovanju, na svim razinama, u svrhu promicanja rodne ravnopravnosti u STEM području te time utjecati na rast rodne jednakosti u zapošljivosti u tom sektoru. Projektom se želi ukazati i na etičku dimenziju rodne ravnopravnosti i predložiti kritički pregled praktične primjene interdisciplinarnom studijom društvenih očekivanja, obrazovne i medijske prezentacije žena u STEM-u. 

 

CILJEVI projekta:

Cilj projekta je istražiti čimbenike koji utječu na rodnu ravnopravnost u STEM području kroz sve obrazovne razine, medijsku reprezentaciju i tržište rada, s ciljem oblikovanja preporuka za povećanje sudjelovanja i uspjeha djevojaka i žena u STEM-u.

Pored osnovnog cilja, specifični ciljevi projekta koji će se provoditi u tri države (Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Slovenija i) su:

  1. istražiti zakonske regulative te postojanje politika i praksi iz područja obrazovanja i rada u STEM okruženju vezane uz rodnu ravnopravnost
  2. ispitati razlike između učenica i učenika osnovnih i srednjih škola u pogledu percepcije rodnih uloga, interesa za STEM, samoprocjene vlastitih sposobnosti te očekivanja i podrške okoline u vezi s budućim uključivanjem u STEM 
  3. analizirati mišljenje i percepcije učitelja i nastavnika o interesima, sposobnostima i potencijalu učenica za STEM karijeru, uključujući njihove nastavne prakse u kontekstu rodne ravnopravnosti
  4. istražiti akademske putanje studentica STEM studija s fokusom na njihove motivacije, prepreke, iskustva diskriminacije i mikroagresije, kao i važnost uzora i sustava podrške
  5. analizirati društvena očekivanja i medijsku podršku ženama u STEM-u, uključujući stavove građana i utjecaj medijskih sadržaja na percepciju uloge žena u znanosti i tehnologiji
  6. otkriti nove čimbenike koje je potrebno uzeti u obzir u cilju kontinuiranog promicanja rodne ravnopravnosti i predložiti nove odgojno-obrazovne modele kritičkog promišljanja  rodne ravnopravnosti u STEM-u.

 

NOSITELJ PROJEKTA: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli